دانلود آهنگ کارتون ملوان زبل

 آهنگ کارتون ملوان زبل فایل صوتی با لینک مستقیم

 

 آهنگ کارتون ملوان زبل

دانلود آهنگ

 

درباره آهنگ و کارتون ملوان زبل :

ملوان زبل یا پاپای (به انگلیسی: Popeye، به معنی چشم‌برجسته) یک شخصیت پویانمایی و کامیک بوک است که در سال ۱۹۲۹ توسط الزی کریسلر سگار خلق شده‌است.

شخصیت ملوان زبل نخست در تاریخ ۱۷ ژانویه ۱۹۲۹ در کتابچه مصور روزانه «تیمبل تیَتر» به تصویر کشیده شد و پس از آن محبوبیت زیادی یافت.
ملوان زبل از سال ۱۹۳۳ در کارتون‌های مختلف ساخته استودیوی مکس فلایشر و دیو فلایشر یعنی «فلایشر استودیوز» نیز ظاهر شده‌است.
ملوان زبل در داستان‌های پویانمایی، عاشق دختر خانمی به نام آلیو است و با ملوان قوی‌هیکل و بدریختی به نام بلوتو رقابت دارد. هر بار که این فرد قوی‌هیکل مزاحم آنان می‌شود، ملوان زبل با خوردن اسفناج او را به دور پرتاب می‌کند و شکست می‌دهد.
فیلمی لایو اکشن با شرکت رابین ویلیامز و شلی دووال در سال ۱۹۸۰ منتشر شد.
ملوان زبل از یک فرد حقیقی به نام فرانک فیگل خلق شده‌است.
آخرین سریال کارتونی ملوان زبل به نام ملوان زبل و پسر در سال ۱۹۸۷ ساخته شد و از شبکه سی بی اس پخش شد.
آخرین انیمیشن سینمایی ملوان زبل در سال ۲۰۰۴ به نام سفر ملوان زبل: در جستجوی پاپی منتشر شد.
در سال ۲۰۰۹، گوگل به مناسبت سالگرد الزی کریسلر سگار، لوگوی خودش را به شکل ملوان زبل تغییر داد.
قرار بود در سال ۲۰۱۶ میلادی فیلم سینمایی ملوان زبل به صورت سه بعدی توسط گندی تارتاکوفسکی ساخته شود و توسط شرکت سونی پیکچرز منتشر شود ولی پروژه به دلیل اختلافات کنسل شد. در سال ۲۰۲۰، سونی پیکچرز اعلام کرد که پروژه لغو نشده و همچنان در حال توسعه است.
شایعاتی مبنی بر اینکه ملوان زبل به جای اسفناج، ماری‌جوآنا مصرف می‌کرد، شده بود. اما این شایعات حقیقت نداشتند. زیرا در قوطی های اسفناج کلمه “Spinach” درج می‌شد. همچنین در سال های اولیه خلق این شخصیت، به جای اسفناج، از مرغ جادویی انرژی می‌گرفت ولی چند سال بعد، اسفناج جایگزینش شد.
فیلم‌های کوتاهی بر اساس این شخصیت ساخته و منتشر شدند که می‌توان به فیلم‌های ملوان زبل: بازوهای اسفناجی و ملوان زبل: روز موعود اشاره کرد.

بازی‌های ویدئویی

اولین بازی ملوان زبل سال ۱۹۸۱ برای دستگاه آرکید و سیستم سرگرمی نینتندو منتشر شد و محبوبیت زیادی دست یافت.
دومین بازی ملوان زبل سال ۱۹۹۰ در کشور ژاپن برای کنسول گیم بوی عرضه شد.
سومین بازی ملوان زبل به نام Popeye 2 ادامه بازی قبلی در کشور آمریکا برای کنسول گیم بوی در سال ۱۹۹۱ عرضه شد.
چهارمین بازی ملوان زبل به نام Popeye 3: WrestleCrazy ساخته شد که این بازی به صورت کشتی کج بود. این بازی برای کنسول‌های کمودور ۶۴، آمیگا، اسپکتروم، آمستراد سی‌پی‌سی عرضه شد.
پنجمین بازی ملوان زبل به نام popeye: Beach Volleyball برای کنسول سگا گیم گیر در سال ۱۹۹۴ ساخته شد. این بازی به صورت ورزش والیبال ساخته شد.
ششمین بازی ملوان زبل به نام popeye: Ijiwaru Majo Seahag no Maky برای کنسول سوپر نینتندو در سال ۱۹۹۴ ساخته شد.
هفتمین بازی ملوان زبل به نام Popeye: Rush for Spinach برای کنسول گیم بوی آدونس در سال ۲۰۰۵ ساخته شد که به صورت گیم پلی مسابقه ای بود.