برنج قهوه ای چیست ؟

در این مطلب می خواهیم ببینیم برنج قهوه ای چیست ؟

اگرچه عمده مصرف برنج ما ایرانی ها برنج سفید است ولی همانطور که در مقاله خرید برنج کشت دوم نیز گفتیم برنج انواع دیگری نیز دارید و کامل ترین نوع برنج از لحاظ ارزش غذایی برنج قهوه ای است.

برنج قهوه ای

این محصول با فرآوری خاصی نسبت به برنج سفید تولید می شود و تمامی ویتامین ها و مواد مفید موجود در سبوس برنج به دانه ی آن منتقل شده اند، و رنگ دانه ی این برنج به خاطر انتقال این مواد به قهوه ای مایل به قرمز در آمده، و به همین دلیل به این نام مشهور شده است .

 

این نوع از برنج هم از جنس همان برنج سفید است با این تفاوت که در برنج سفید ، لایه های بیرونی شالی به طور کامل برداشته می شود ولی در این برنج فقط لایه اول آن برداشته می شود

 

– نسبت به برنج سفید سرشار از آهن , روی , فسفر , منگنز , کلسیم , منیزیم , پتاسیم سلنیم , ویتامین های E ,B1 , B2 , B3 , B6 , K  می باشد که باعث می شود خاصیت های بهتری داشته باشد.

به مانند برنج شیرودی منبع قوی از پروتئین است و مقدار زیادی فیبر به رژیم غذایی شما می افزاید و اسیدهای چربی را که برای تندرستی شما لازم است را فراهم می کند.

-این نوع برنج  در واقع یک برنج سبوس دار است که می توان آن را جزء دسته غلات به حساب آورد.

-از جوانه این نوع برنج هم که خواص زیادی دارد استفاده می کنند که با قرار دادن این برنج در آب بعد از چند ساعت تهیه می شود.

-معمولاً خیلی از مردم خوردن برنج سفید را به قهوه ای ترجیح می دهند ولی با خوردن یک وعده این برنج به خوشمزگی و خواص خوب آن پی می برند.

قیمت برنج قهوه ای نسبت به برنج سفید تفاوت زیادی ندارد .